Futárszolgálat Magyarországon - mennyi az annyi
Hazánkban rohamos tempóban építik a logisztikai központokat és ezzel együtt a hozzájuk szükséges infrastruktúrát. Mindez azt eredményezi, hogy folyamatosan nő az igény a csomagszállításra és levélkézbesítésre mind az országhatáron belül, mind azt átlépve. Kiscsomag-szállítási szolgáltatást ezzel párhuzamosan egyre több cég vállal, igaz, többségük alvállalkozóként nagyobb vállalatoknak dolgozik be. Ugyan budapesti központtal több tucat futárszolgálat tevékenykedik napjainkban, ez még most is elmarad a hasonló nagyságú világvárosok számaitól. Kanadában nem egészen négyszer annyian laknak mint Magyarországon, az ottani szállítási szövetség szerint 2400 futárszolgálat működik. Természetesen azt is figyelembe kell venni, hogy területre viszont százszor nagyobb hazánknál, jócskán akadnak távolságok, amik miatt inkább egy futárcéget bíznak meg a csomag eljuttatásával.
Városok közül New York minden bizonnyal az élmezőnyben helyezkedik el több, mint 600 futárszolgálattal büszkélkedve. Autós és motoros kézbesítéshez arányítva a biciklis futárok területén is alapos hátrányban vagyunk a nagy almához képest, a napi kétszázezer bicikliző komoly hányada alkalmazottja valamely futárcégnek. Ahol ennyien várják a telefon megcsörrenését, ott mindig be kell vetni extra szolgáltatásokat. Ilyen lehet a bankkártyás fizetés, elektronikus csomagkövetés, éjjel-nappali kiállás és számos olyan plusz lehetőség, amik az ügyfelek kényelmét, elégedettségét növelik.
Idehaza a belföldi kézbesítést alaposan megkönnyítette a most már elfogadható mennyiségű autópálya hálózat, nincs olyan pontja az országnak, ahová Budapestről ne lehetne pár óra alatt eljutni. Mivel a regionális fejlesztéseknek köszönhetően egyre több vidéki logisztikai és raktárállomás nyílik, még közel sem lehet kijelenteni, hogy futárszolgálati szempontból hazánk telítve lenne.
Városok közül New York minden bizonnyal az élmezőnyben helyezkedik el több, mint 600 futárszolgálattal büszkélkedve. Autós és motoros kézbesítéshez arányítva a biciklis futárok területén is alapos hátrányban vagyunk a nagy almához képest, a napi kétszázezer bicikliző komoly hányada alkalmazottja valamely futárcégnek. Ahol ennyien várják a telefon megcsörrenését, ott mindig be kell vetni extra szolgáltatásokat. Ilyen lehet a bankkártyás fizetés, elektronikus csomagkövetés, éjjel-nappali kiállás és számos olyan plusz lehetőség, amik az ügyfelek kényelmét, elégedettségét növelik.
Idehaza a belföldi kézbesítést alaposan megkönnyítette a most már elfogadható mennyiségű autópálya hálózat, nincs olyan pontja az országnak, ahová Budapestről ne lehetne pár óra alatt eljutni. Mivel a regionális fejlesztéseknek köszönhetően egyre több vidéki logisztikai és raktárállomás nyílik, még közel sem lehet kijelenteni, hogy futárszolgálati szempontból hazánk telítve lenne.