A futárszolgálatok és a biztonságos csomagszállítás
Nincs is jobb referencia egy futárszolgálat számára, mint ha a futárra bízott küldemények épen kerülnek a címzetthez, legyen szó egy sima levélről vagy értékes csomagról. Éppen ezért a gyorspostai szolgáltatók számára a legfontosabb mindig és minden körülmény között a sérülésmentes kézbesítés. Hiába rendelkezik a cég biztosítással, amennyiben elázik, elveszik egy aláírt szerződés, az esetleges anyagi kár melletti mérhetetlen bosszúságot aligha lehet ellensúlyozni.
A piaci pletykáknak teret engedve sajnos kijelenthető, hogy egyik-másik futárszolgálat mégis követi az italos iparos munkavégzési irányelveit, miszerint olcsón, jól és gyorsan dolgozik, de ebből csak kettőt választhat az ügyfél. Azaz olcsón és jól, olcsón és gyorsan vagy jól és gyorsan, csak nem olcsón. Márpedig egy olyan kiélezett versenyszférában, mint a futárszolgálatok bővülő köre, nem megengedhető a trehány munkavégzés. Elég néhány panaszos telefon és a megrendelő már neki is lát másik szállítót keresni. Rosszabb esetben a negatív vélemény „ragadóssá” válhat, minek következtében tömegesen váltanak a megbélyegzett futárcég ügyfelei. A bizalmat vesztett vállalkozást nagyon nehéz újra helyzetbe hozni, hosszú évek munkája válhat füstté napok alatt.
A biztonságos szállítás főszereplője természetesen maga a futár, akinek az átvételtől kezdve egészen a leadásig oda kell figyelnie a szállítmányra. Ezért szükséges kiemelt figyelmet fordítani munkaerő-felvétel során a megbízhatóságra. Egy tapasztalt cégvezető már pár percnyi beszélgetés során képes leszűrni a jelentkező főbb jellemvonásait. Szerencsére ma már eltűnő félben vannak a zsíros hajú, ápolatlan külsejű, mogorva futárok, a futárszolgálatok többségénél saját tapasztalatból megtanulták az olcsó húsnak híg a leve mondás lényegét, és inkább tovább kutatnak az önéletrajzok között egészen addig, míg alkalmas kollégát nem találnak.
A piaci pletykáknak teret engedve sajnos kijelenthető, hogy egyik-másik futárszolgálat mégis követi az italos iparos munkavégzési irányelveit, miszerint olcsón, jól és gyorsan dolgozik, de ebből csak kettőt választhat az ügyfél. Azaz olcsón és jól, olcsón és gyorsan vagy jól és gyorsan, csak nem olcsón. Márpedig egy olyan kiélezett versenyszférában, mint a futárszolgálatok bővülő köre, nem megengedhető a trehány munkavégzés. Elég néhány panaszos telefon és a megrendelő már neki is lát másik szállítót keresni. Rosszabb esetben a negatív vélemény „ragadóssá” válhat, minek következtében tömegesen váltanak a megbélyegzett futárcég ügyfelei. A bizalmat vesztett vállalkozást nagyon nehéz újra helyzetbe hozni, hosszú évek munkája válhat füstté napok alatt.
A biztonságos szállítás főszereplője természetesen maga a futár, akinek az átvételtől kezdve egészen a leadásig oda kell figyelnie a szállítmányra. Ezért szükséges kiemelt figyelmet fordítani munkaerő-felvétel során a megbízhatóságra. Egy tapasztalt cégvezető már pár percnyi beszélgetés során képes leszűrni a jelentkező főbb jellemvonásait. Szerencsére ma már eltűnő félben vannak a zsíros hajú, ápolatlan külsejű, mogorva futárok, a futárszolgálatok többségénél saját tapasztalatból megtanulták az olcsó húsnak híg a leve mondás lényegét, és inkább tovább kutatnak az önéletrajzok között egészen addig, míg alkalmas kollégát nem találnak.